Posts

Showing posts from June 11, 2017

MID-YEAR LEVELING WEEK SESSION 3

Image
A CONTINUACIÓN ENCONTRARÁS  las actividades que deberás desarrollar y presentar en el tercer encuentro de nivelación de inglés. RECUERDA QUE LOS EJERCICIOS DEBEN SER IMPRESOS Y RESUELTOS PARA SER ENTREGADOS AL INICIAR EL ENCUENTRO. ADJECTIVES: 1. Revisa la teoría para familiarizarte con los adjetivos: Adjectives What is an adjective? Adjectives are words that describe or modify other words, making your writing and speaking much more specific, and a whole lot more interesting. Words like  small, blue , and  sharp  are descriptive, and they are all examples of adjectives. Because adjectives are used to identify or quantify individual people and unique things, they are usually positioned before the  noun  or  pronoun  that they modify. Some sentences contain multiple adjectives. FORMING ADJECTIVES COMPARATIVES COMPOUND ADJECTIVES 2. Desarrolla los siguientes ejercicios para complementar la teoría: ORDER OF ADJECTIVES ORDER 2 MID-YEAR LEV

MID-YEAR LEVELING WEEK SESSION 2

Image
Para el segundo encuentro de nivelación de inglés. Deberás realizar las siguientes actividades. 1. Desarrollar el proyecto de lectura número 1 en la plataforma virtual de plan lector MyOn. 2. Ver los siguientes videos sobre verbos modales y el uso de infinitivo y gerundio:  MODAL VERBS:            SEAM method for learning modals                                           MODALS Can - May- Might - USE OF GERUND/INFINITIVE:     GERUND/INFINITIVE 3. Desarrollar los siguientes ejercicios correspondientes a verbos modales. Estos ejercicios se deben imprimir y desarrollar en casa y deben ser entregados al inicio del segundo encuentro. MODALS:   LISTENING                      GRAMMAR                      GRAMMAR 2                   4. Desarrollar los siguientes ejercicios correspondientes a uso de gerundio e infinitivo. Estos ejercicios se deben imprimir y desarrollar en casa y deben ser entregados al inicio del segundo encuentro. GERUND/INFINITIVE:   READING    

MID-YEAR LEVELING INTRO ACTIVITY: GRAMMAR-READING - VOCABULARY ACTIVITY.

THIS IS THE GRAMMAR  INTRODUCTORY ACTIVITY FOR THE LEVELING WEEK !! STUDY THIS THEORY, PRINT AND BRING THE EXERCISES DONE AND PRINT AND BRING THE VERBS LIST FROM THE LINK AT THE BOTTOM OF THIS ENTRY.. FOR THE READING VOCABULARY. Go to   https://www.myon.com/login   y desarrolla el proyecto mid-year. no olvides seguir las instrucciones. Regular verbs: past simple and past participle 1. The regular past simple tense in the English language is usually formed by -ed ending (work - worked, stay - stayed). It is the same for all persons, singular and plural: I started, you started, he started, we played, they played. The spelling rules a) We add -d (not -ed) to the word that ends in -e. Examples: like - liked, love -loved. b) If it ends in a consonant and -y, we change -y into -i. Examples: carry - carried, try - tried. But: play - played, because it ends in a vowel and -y. c) If the regular verb has only one syllable and ends in a single vowel and a consonant,